Piła, dnia 01.02.2023 r.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) Publiczne Przedszkole Nr 5 im. Niezapominajki w Pile pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w PP5 jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.
- Administratorem danych osobowych jest Publiczne Przedszkole Nr 5 im. Niezapominajki w Pile ul. Konopnickiej7 , e-mail: pp5@cuw.pila.pl
- Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Robert Erdmann adres e-mail: iod.oswiata@erodo.com.co
- Dane będą przetwarzane w celu wypełniania zadań ustawowych lub statutowych Administratora danych osobowych, na podstawie przepisów obowiązującego prawa, bądź w innych przypadkach na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu określonym przy pozyskiwaniu przez Administratora danych osobowych przedmiotowej zgody.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach, o których mowa w punkcie 3 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą.
- Podanie danych osobowych ma charakter obowiązkowy, jeżeli podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
- Podane dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i będą profilowane.
- Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także przenoszenia danych w zakresie wynikającym z przepisów prawa.
- Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługuje również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do wniesienia sprzeciwu lub cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu sprzeciwu lub wycofania zgody.
- Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Procedura obsługi i korzystania z monitoringu wizyjnego w Publicznym Przedszkolu Nr 5 im. Niezapominajki w Pile
I. podstawa prawna:
- Konwencja Praw Dziecka
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
- Statut Przedszkola
- Program Wychowania przedszkolnego
II. Celem monitoringu jest:
- zwiększenie bezpieczeństwa społeczności przedszkolnej oraz osób przebywających na terenie przedszkola
- ograniczenie zachowań zagrażających zdrowiu, bezpieczeństwu dzieci,
- wyjaśnianie sytuacji konfliktowych,
- ustalanie sprawców czynów nagannych (bójki, zniszczenia mienia, kradzieże itp.) w przedszkolu i jego otoczeniu,
- ograniczanie dostępu do przedszkola i jego terenu osób nieuprawnionych i niepożądanych,
- zapewnienie bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki.
III. Opis monitoringu:
- Publiczne Przedszkole Nr 5 im. Niezapominajki posiada monitoring wizyjny:
a) wewnętrzny:
– korytarz główny /parter/
– szatnia dzieci / I piętro/
b) zewnętrzny:
– wejście do przedszkola
– plac zabaw /ogród/
– kontener ze sprzętem
– taras
– brama wjazdowa do przedszkola
– tylne wejście do przedszkola
– pomieszczenie z pojemnikami na śmieci
– bok przedszkola przy ul. Domańskiego
- Monitor i rejestrator znajduje się w gabinecie dyrektora.
- Monitoring funkcjonuje całodobowo.
- Rejestracji i zapisaniu na nośniku fizycznym podlega tylko obraz /wizja/ z kamer systemu monitoringu. Nie rejestruje się dźwięku /fonii/.
- Miejsca objęte monitoringiem wizyjnym są oznakowane stosownymi tabliczkami informacyjnymi.
IV. Zasady wykorzystania zapisów monitoringu wizyjnego:
- Zapisy z monitoringu będą wykorzystywane między innymi w sytuacjach:
– zagrażających bezpieczeństwu dzieci, nauczycieli, pracowników przedszkola,
– niszczenia mienia przedszkola,
– niszczenia urządzeń na terenie placu zabaw, boiska oraz parkingu,
– przywłaszczania,
– konfliktowych, np. bójek,
– podejrzenia o palenie papierosów i korzystanie z używek.
2. Obrazy z monitoringu rejestrujące niepokojące sytuacje zapisywane są na trwałym nośniku informacji przez rejestrator i przechowywane do wglądu.
3. Pełny obraz z monitoringu przechowywany jest na dysku twardym przez minimum 30 dni.
4. Zapis z monitoringu może zostać odtworzony rodzicom/opiekunom dzieci za zgodą dyrektora i w terminie ustalonym przez dyrektora przedszkola.
5. Nagrania mogą być udostępniane policji na pisemną prośbę w celu wyjaśnienia prowadzonej sprawy.
V. Zasady obowiązujące przy przekazywaniu pliku z materiałem archiwalnym upoważnionym organom:
- Zapis monitoringu może być udostępniony za zgodą dyrektora przedszkola.
- Przedstawiciel organów pisemnie kwituje odbiór materiału – protokół przekazania
- W pokwitowaniu odbioru zaznacza znaki szczególne materiału: nr kamery – określenie miejsca zdarzenia nagranie z dn. – godzina, dzień, miesiąc, rok.
- Protokół przekazania przechowywany jest w gabinecie dyrektora przedszkola.
- Do przegrywania materiału archiwalnego z rejestratora upoważniona jest osoba wskazana przez dyrektora.
- W przypadku zaistnienia niebezpiecznych sytuacji w godzinach nieobecności pracowników przedszkola (np. godzinach wieczornych czy nocnych) działania wyjaśniające podejmowane są w miarę posiadanej wiedzy o zajściu.
- Zabrania się przebywania dzieci w pomieszczeniu, w którym znajdują się monitory i rejestratory.
- Nie odtwarza się nagrań w obecności dzieci.
VI. Przepisy końcowe:
1. Prawo do ustalenia bądź zmiany hasła dostępu ma dyrektor przedszkola.
2. W sprawach nie uregulowanych niniejszą procedurą ostateczną decyzję podejmuje dyrektor przedszkola.
3. Procedura może ulec zmianie w zależności od zaistniałej sytuacji.
4. Obowiązujące zasady wykorzystania monitoringu wchodzą w życie z dniem 1 września 2018r.