Dzień w przedszkolu / Ramowy rozkład dnia
Grupa dzieci młodszych 3-4 letnich
I część – PORANNA
- 6.30 – 8.00Schodzenie się dzieci. Zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
- 8.00 – 8.15 Poranne zabawy ruchowe.
- 8.15 – 8.30 Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience.
- 8.30 – 9.00Śniadanie – kształtowanie samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
- 9.00 – 9.30Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience – mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
II część –GŁÓWNA
- 9.30 – 10.00Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową.
- 10.00 – 10.15 Przygotowanie do drugiego śniadania, tj. czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
- 10.15 – 10.30 II śniadanie.
- 10.30 – 11.15Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacery, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się). Zabawy samodzielne w ogrodzie, przy niewielkim udziale nauczyciela , spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
- 11.15 – 11.30Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
- 11.30 – 12.00Obiad – kulturalne zachowanie się przy stole. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką).
III część – POOBIEDNIA
- 12.00 – 12.15Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
- 12.15 – 13.45 Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie ochrona systemu nerwowego.
- 13.45 – 14.00 Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
- 14.00 – 14.30 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
- 14.30 – 16.30 Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
Grupa dzieci starszych 5-6 latki
I część – PORANNA
- 6.30 – 8.00Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy im bliskie, zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym, zabawy integrujące grupę.
- 8.00 – 8.20Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
- 8.20 – 8.30Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
- 8.30 – 9.00Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
- 9.00 – 9.15Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów.
II część –GŁÓWNA
- 9.15 – 10.15Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
- 10.15 – 10.30Przygotowanie do drugiego śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience . II śniadanie.
- 10.30 – 11.15Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy rytmiczne. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
- 11.15 – 11.30Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.
- 11.30 – 12.00Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
- 12.00 – 12.30Relaks, wyciszenie dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – ochrona systemu nerwowego.
III część – POOBIEDNIA
- 12.30 – 13.50Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna o charakterze kompensacyjno – wyrównawczym, spacer, obserwacja środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych.
- 13.50 – 14.00Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
- 14.00 – 14.20Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
- 14.20 – 16.30Zabawy samodzielne dzieci, zabawy rozwijające zainteresowania, praca indywidualna dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.